|
Foto: Instagram scuderiaferrari
|
Uvodni deo sezone 2018. Na rasporedu je četvrta trka, Velika nagrada Azerbejdžana.
Ulog je velik. Sebastijan Fetel (Ferari) ostvario je dve pobede na startu šampionata, jedna je pripala vozaču Red Bula Danijelu Rikardu. Branilac titule, Luis Hamilton iz Mercedesa, još uvek je bez pobede. Kada će, ako neće sad? Vreme je da počne da pobeđuje i da hvata poslednji voz u procesu odbrane titule, jer je evidentno da ima bolid za pobede. Njegov timski kolega Valteri Botas takođe vreba svoju šansu. U dobrom raspoloženju idemo u Baku.
Prva startna pozicija pripada Fetelu. Kreće Nemac u trku rutinski, kao lider u njenoj uvodnoj fazi. Hamilton i Botas ga prate, čekaju neku grešku nemačkog asa. Iza njih žurka je već počela – u prvom krugu Esteban Okon (Fors Indija) završava u ogradi posle kontakta sa Kimijem Raikonenom, Sergej Sirotkin iz Vilijamsa primoran je da se povuče iz trke usled sudara sa Fernandom Alonsom. Vozač Meklarena ostaje na stazi sa dve probušene gume (!) i nekako uspeva da se dokotrlja do boksa i ipak nastavi trku. Red Bulovi vozači vode žestoku bitku. Rikardo pritiska svog timskog kolegu Maksa Ferštapena, ali Holanđanin ne popušta ni za pedalj. Sa svih strana pokušava Danijel, ali bezuspešno – Maks zatvara sva vrata. U pomenutu bitku uključuju se i vozači Renoa, Karlos Sainc i Niko Hulkenberg. Iznenađujuće, počinju da se pretiču sa vozačima (na papiru) znatno moćnijeg Red Bula. Delovala je kao potencijalno odlična trka za francuski tim, sve dok se Hulkenberg, po svom starom “dobrom“ običaju, nije zakucao u zid i nastavio svoj trend pravljenja velikih grešaka baš u situacijama kada mu se otvaraju vrata za neki značajniji rezultat. Ubrzo i Sainc, uprkos svim naporima, ipak ispada iz ove borbe i Rikardo i Ferštapen nastavljaju svoju jurnjavu.
|
Foto: Instagram bakucitycircuit
|
Na vrhu nema promena – Fetel u potpunosti kontroliše situaciju. Hamilton pritiska, ali nema odgovor na tempo Ferarijevog vozača. Botas sedi na trećem mestu, bez izgleda da će napredovati. I tako vreme prolazi, bez značajnijih događanja – sve do 40. kruga trke.
U jednom trenutku Rikardo je konačno uspeo da se nađe ispred svog timskog kolege, ali je kroz zaustavljanje u boksu ponovo izgubio poziciju. To je nateralo Australijanca da još jače pritisne, Maks i dalje nije popuštao i na ulasku u pomenuti 40. krug dolazi do žestokog sudara “Crvenih bikova“. Nije bilo nade za nastavak trke – oba bolida previše su oštećena. Uz to, posejali su značajan broj krhotina po stazi, što je značilo izlazak vozila bezbednosti.
|
Foto: Instagram bakucitycircuit |
U tom momentu, kao čovek koji bi najviše mogao da profitira iz date situacije, u prvi plan upada – Valteri Botas. Naime, Fetel i Hamilton, koji su se sve vreme do tada nalazili ispred njega na stazi, već su obavili predviđeno stajanje u boksu i odlazak po nove gume, dok Finac do pomenutog incidenta Red Bulovih vozača to još uvek nije učinio te je na trenutak preuzeo vođstvo u trci. U režimu vožnje iza vozila kojim upravlja Bernd Majlander, Botas dobija praktično “besplatno stajanje“ – i na stazu se vraća kao lider, ispred Fetela i Hamiltona. U međuvremenu, u igru uskače i Kimi Raikonen koji je uhvatio ritam nakon početnih problema i već pomenutog incidenta sa Okonom. Na vodeće četiri pozicije su vozači iz dve najmoćnije ekipe u šampionatu i sa nestrpljenjem se očekuje restart trke i spektakularna završnica.
Samo što je direkcija trke objavila nastavak takmičenja, imamo novi incident – Roman Grožan završio je u zidu. U pokušaju da održi optimalnu radnu temperaturu svojih prenumatika dok je sigurnosni automobil krstario stazom, vozač ekipe Has pravi veliku grešku i udara u ogradu, što je značilo kraj trke za francuskog vozača. Neshavtljiva greška, ali eto – i to se ponekad dešava u Formuli 1.
Ponestaje krugova, ostanak sejfti-kara na stazi se usled Grožanovog incidenta odužio, ali bolid američkog tima ubrzo je uklonjen sa staze i trka se nastavlja. Ostala su još četiri kruga i nekako se u vazduhu osećalo da bi završnica mogla biti dramatična. I nego šta nego je bila, još kako!
|
Foto: group-media.mercedes-benz.com
|
Botas dodaje gas na glavnom pravcu, Fetel, Hamilton i Raikonen traže svoju šansu. Ko će prvi popustiti? Odgovor dobijamo već na kočenju pred krivinu 1 – Sebastijan Fetel pravi grešku, koči veoma kasno i silazi na trenutak sa staze – vraća se, ali tek na četvrtu poziciju i to sa oštećenim gumama, čovek koji je tokom dve trećine trke imao situaciju u svojim rukama. Odjednom imamo dva Mercedesa na vrhu, Botas predvodi karavan, Hamilton i Raikonen ga prate u stopu, a u pozadini Fetel nastavlja da se muči sa gumama te gubi i četvrtu poziciju od Serhija Pereza u Fors Indiji. Međutim, tu nije bio kraj drame – Botas prelazi preko krhotina koje su ostale na stazi ranije tokom trke i njegova zadnja desna guma je pukla! Pritom, Finac je daleko od boksa i uz zgusnut karavan (redovna pojava kada se sejfti-kar povuče sa staze) nema nikakve šanse da dođe do boksa, zameni gume i osvoji bar neki bod. Stoga, Valteri se parkira u zaustavnoj zoni, Toto Volf se u neverici hvata za glavu, ali njegov vozač je i dalje na prvoj poziciji, s obzirom da je od Botasa ulogu lidera trke preuzeo Hamilton. U preostala dva kruga, engleski as je rutinski priveo posao kraju, došao do prve pobede u novoj sezoni i vratio se u borbu za titulu nakon nešto slabijeg starta sezone u prve tri trke. Raikonen je, posle svega, trku završio na drugoj poziciji, a podijuma se iznenađujuće dokopao i Serhio Perez koji je odlično iskoristio sva ludačka dešavanja u finišu trke. Fetelu je za utehu ostalo četvrto mesto, ali ta uteha je bila slaba – no, u izvesnoj meri sam je bio kriv za takav ishod. Nije imao sreće da mu Botas pod režimom vozila bezbednosti preotme vođstvo, ali je na kraju platio ceh preteranoj agresivnosti prilikom restarta. Lako je biti general posle bitke, ali da je sačekao još jedan krug – Sebastijan bi dobio trku s obzirom na problem koji je snašao Botasa. Naravno, Ferarijev as nije mogao da zna kako će se stvari odvijati u završnici te mu je na kraju preostalo jedino da prihvati 12 osvojenih bodova koliko se dobija za osvajanje četvrte pozicije. Iza njega našao se već pominjani Karlos Sainc na petom mestu, dok je do prvih poena u karijeri došao novajlija Šarl Lekler (Zauber) osvajanjem šestog mesta. Trud se isplatio i Fernandu Alonsu – nakon početnog peha u prvom krugu, Španac je praktično bio otpisan iz borbe za bodove, ali je, usled neočekivanih okolnosti, ciljem prošao kao sedmoplasirani. Osvajače poena kompletirali su Lens Strol u Vilijamsu, Alonsov timski kolega iz Meklarena Štofel Vandorn i vozač Toro Rosa Brendon Hartli – još jedan čovek koji je prvi put u karijeri trku završio među prvom desetoricom.
|
Foto: group-media.mercedes-benz.com
|
Nije se isplatila odlična taktika Valteriju Botasu – Finac nije imao sreće mada bismo možda mogli da naglasimo da je mogao i oprezniji da bude te da vodi računa da izbegne krhotine koje su bile rasute po stazi. Nije se isplatila agresivnost Red Bulovih vozača, mada se mora priznati da je njihov duel bio predivan za oko, ali je rezultirao – sudarom i ispadanjem iz trke. Nije se isplatila odlična vožnja Sebastijanu Fetelu – sam je sebi presudio neuspešnim napadom na Botasa. Isplatila se mirnoća i “čekalica“ Luisa Hamiltona. Nije bio previše agresivan niti je pokazao bilo šta vredno neke veće pažnje – ali je jedini odvezao trku bez i najmanje greške i rutinski iskoristio sve malere svojih rivala što se u ovakvoj trci pokazalo kao ključni faktor te se Britanac zasluženo na kraju trke našao na najvišoj stepenici pobedničkog postolja. Isplatio se sličan pristup i Serhiju Perezu koji bi verovatno mogao poneti epitet junaka trke, mada je konkurencija po tom pitanju prilično jaka – konstatovali smo vrlo zapažene nastupe Leklera i Alonsa...
Nije to bio ni prvi ni poslednji put da nam ulična staza u Bakuu ponudi jednu ludačku trku, ali to svakako ne znači da bismo ovu trebali zaboraviti. Ko ju je nekim slučajem propustio i nije je odgledao, zna šta mu je činiti – barem danas je na internetu sve dostupno. Užitak neće izostati.
Нема коментара:
Постави коментар