Foto: instagram f1gpcanada |
Realno, ovo je prvi put tokom tekuće sezone da se pitanje iz naslova glasno postavlja.
Iako početkom godine nije tako delovalo, u ovoj fazi šampionata čini se kao da se dešava ono čega se većina ljubitelja “najbržeg cirkusa“ najviše plašila – odlazak sezone u jednom smeru. Posle početnih problema sa pouzdanošću i, čini se, blagog zaostatka za Ferarijem po pitanju performansi, ekipa Red Bula kao da se potpuno stabilizovala. Kvarovi su (za sada) postali prošlost, tim je jasno definisao vozača broj 1 i rezultat toga je da je da su “Bikovi“ nanizali pet pobeda, od čega čak tri dvostruka trijumfa. Od Imole naovamo, Red Bul ne zna za poraz, a pored već standardno odličnog Maksa Verštapena, sve bolja izdanja pruža i Serhio Perez, što je od izuzetnog značaja u borbi za osvajanje konstruktorskog šampionata, a doprinos meksičkog vozača u tom poduhvatu austrijske ekipe je vredan svake hvale.
Gde je nestao Ferari?
Italijanska ekipa je ušla odlično pripremljena u sezonu i činilo se da je “propeti konjić“ prvi favorit za titulu, ili da će, u slučaju neuspeha, makar biti u borbi za krunu do kasnog dela sezone. Ipak, nakon osme trke u 2022., zaostatak u konstruktorskom prvenstvu iznosi čak 80 bodova, što je u ovom trenutku zaostatak koji izgleda kao naučna fantastika za nadoknaditi. U prethodne tri trke, kao da je neko u Maranelu pritisnuo dugme za samouništenje – tamo gde je prethodnih godina (pa i početkom ove) bio najjači, Ferari je sada predmet podsmeha – njihov motor postao je tempirana bomba, trku u Azerbejdžanu nije završio nijedan od njihovih vozača, a probleme sa pogonskom jedinicom italijanskog tima imale su i njihove klijentske ekipe.
Foto: instagram scuderiaferrari |
Nažalost po Tifoze, tako nešto je realno moguće samo u konkurenciji vozača, jer da bi Ferari postao naslednik Mercedesa u zvanju najboljeg tima na gridu, neće biti dovoljno samo da se unapredi bolid, već bi i Karlos Sainc morao značajno da podigne svoje performanse, a za sada nema nikakvih naznaka da bi to moglo da se dogodi.
Stagnacija u sredini poretka
Foto: instagram mercedesamgf1 |
Kada je reč o timovima tzv. srednje kategorije, deluje da se ništa značajno ne dešava. Alfa Romeo i Alpina drže neki pristojan nivo na kojem se nalaze od početka sezone, Meklaren je u promenljivoj formi, a neke pozitivne promene viđene su samo kod Alfa Taurija čiji je prvi vozač Pjer Gasli u Bakuu konačno odvezao jednu veoma kvalitetnu trku koju je okončao na petoj poziciji. Ekipa Hasa je, čini se, počela polako da tone, Aston Martin da se uzdiže, ali sve najave da ćemo posle Barselone biti svedoci nekih većih promena u odnosu snaga između ekipa pale su u vodu – sve je ostalo manje-više isto, sa povremenim bljeskovima ili potonućima pojedinih timova, najviše u zavisnosti od konfiguracije staze na kojoj se trka održava.
Šta da očekujemo u Montrealu?
Posle dve godine pauze, ponovo ćemo prisustvovati akciji na stazi “Žil Vilnev“. Još su živa sećanja na poslednju posetu Kvebeku, kada smo bili svedoci kvalitetne borbe Luisa Hamiltona i Sebastijana Fetela za pobedu, koja je pala u drugi plan krajnje kontroverznom odlukom da nemački vozač bude kažnjen, te na kraju od spektakla nije bilo ništa – Hamilton je trku dobio praktično bez borbe. Ipak, ovo je neko novo doba, te su samim tim i protagonisti na pobedu neki drugi vozači. Staza u Kanadi je prilično brza, iako ima i sporijih sekcija i srednje-brzih krivina, ali zbog dugih pravaca snaga motora igraće veoma bitnu ulogu. Ovde bi trebalo obratiti pažnju na Alpinu kao potencijalno iznenađenje, jer je njihova snaga na pravcima u Azerbejdžanu bila izuzetna i čini se da će im brzi delovi staze “Žil Vilnev“ i te kako ići na ruku. Na testu će, pored agregata, biti i kočnice, čija pouzdanost je u Montrealu tradicionalno “na udaru“ zbog prirode same staze. Prema verovanju, timovi sa niskim nivoom tzv. “daunforsa“ trebalo bi da imaju određenu prednost, što znači da je staza vrlo izazovna za pronalaženje adekvatnih postavki bolida. Nema sumnje da je Red Bul favorit da nastavi svoj izuzetan niz, ali s obzirom na komplikaciju ispravnog podešavanja bolida posao za austrijski tim neće biti lak, jer se radi o veoma zahtevnoj stazi. Dodajmo i činjenicu da “Bikovi“ tradicionalno nemaju previše uspeha na ostrvu Notr Dam – od svog osnivanja, Red Bul je tek dva puta trijumfovao u Kanadi, a poslednji put je to bio slučaj još 2014. godine.
Čitavu priču dodatno komplikuje vremenska prognoza koja, po najavama meteorologa, garantuje kišu tokom kvalifikacija.
Foto: instagram redbullracing |
Mnogi od nas u tim satima budemo umorni i po običaju se spremamo za spavanje, ali ovoga vikenda to ne bi trebalo da bude slučaj – dešavanja u Kvebeku, zbog svega navedenog u tekstu, ne bi trebalo propustiti. I nemojte – ovo je topla preporuka.
Нема коментара:
Постави коментар