foto: instagram redbullracing |
Iako se sedište tima nalazi u Milton Kinsu, osnivač kompanije energetskih pića dolazi iz Austrije, te se Red Bul rejsing takmiči pod austrijskom zastavom. Stoga, za “Bikove“ u celoj sezoni ne postoji važnija trka od one koja nam predstoji za vikend.
Nije samo po “domaćinstvu“ Špilberg Red Bulova teritorija – ekipa je imala značajnih uspeha na ovoj stazi proteklih godina, a Maks Verštapen je već stigao da zabeleži čak četiri pobede na ovom mestu. Istina, usled čitavog cirkusa izazvanog koronavirusom, „Red Bul ring“ smo u protekle dve godine posećivali češće nego što je to prvobitno bilo planirano, pa smo tako tokom 2020. i 2021. imali po dve trke u sezoni na ovoj stazi. Autor ovih redova i inače nije oduševljen samom njenom konfiguracijom – ali sa sve češćim posetama Špilbergu, izvesna je verovatnoća da je staza poprilično dosadila dobrom delu ljubitelja Formule 1.
Starijim ljubiteljima poznat kao „A1 ring“ sastoji je iz svega devet krivina – od toga sedam desnih i svega dve leve(!). Stazu karakterišu tri dugačka pravca i prilična trkačka “sterilnost“, a naglasak je i na nadmorskoj visini koja je viša od proseka. Krug je kratak, staza se obiđe za oko jednog minuta, a ne računajući pravce i DRS zone, nije da baš ima mnogo prostora za preticanje. No, zato ima prostora za vozačke greške, a „Red Bul ring“ ih ne prašta. Koncentracija mora biti na visokom nivou sve vreme, jer “zamke“ vrebaju praktično na svakom ćošku, a asfaltnih zona nema u tolikoj meri kao na drugim stazama – šljunak je u Austriji i dalje vrlo “popularan“.
foto: instagram f1 |
Ko je favorit u nedelju?
foto: instagram f1 |
Ferari – Šta radite, bre!?
I pored nesporne snage koju poseduje RB18, pitanje je da li bi svi kvaliteti austrijske ekipe bili dovoljni za suvereno vođstvo u obe konkurencije da njihovi rivali nisu sami sebi najveći protivnici. Spisak budalaština koje je Ferari napravio tokom tekuće sezone u Silverstonu je postao bogatiji za još jedan red. Italijanski tim se ponaša potpuno neverovatno – gotovo da bi čovek pomislio da “propeti konjić“ uopšte ne želi da osvoji titulu ove godine. Od količine ovosezonskih promašaja više zabrinjava samo njihova raznolikost – stiče se utisak kao da je neko u Maranelu, uzevši papir i olovku, baš debelo pustio mašti na volju i napravio spisak svih mogućih načina autodestrukcije. Činjenica je da su Italijani prekinuli sušni niz koji je trajao od Austalije – Karlos Sainc se konačno dokopao prve pobede u karijeri, a po prvi put u sezoni (ako opravdano zanemarimo Kanadu) je nadmašio i svog timskog kolegu Šarla Leklera u kvalifikacijama. Ipak, španskom vozaču je pobeda uz dosta srećnih okolnosti pala u krilo, a šta je Ferari želeo sa svojim prvim vozačem, pitanje je da li Binoto i kompanija i sami znaju. Kao da pucanj u sopstvenu nogu u Monaku nije bio dovoljan, uz prateće mehaničke probleme u Španiji i Azerbejdžanu, nego se Ferari ponovo svojski potrudio da Lekleru i u Silverstonu zakomplikuje život i dodatno ga udalji od (eventualne) borbe za titulu – štaviše, Monačanin više nema ni neku značajniju bodovnu prednost nad Saincom, a Verštapen i Perez u ovom trenutku deluju nedostižno. Red Bul je jasno definisao hijerarhiju unutar tima, a Ferari, umesto da učini istu stvar (kao što bi svaka razumna ekipa učinila kao odgovor na potez austrijske ekipe) radi potpuno suprotno – pa možda još i gore od toga. Jer, ko god je gledao britanski gran-pri lako bi mogao da stekne utisak da je u stvari Sainc taj koji je prvi izbor ekipe. Jeste da nema nimalo logike, ali iste nema ni u jednoj sferi Ferarijevog ovosezonskog delovanja, pa ni takav stav ekipe iz Maranela ne bi bio preterano iznenađujuć.
foto: instagram scuderiaferrari |
Ostatak sveta
To što Mercedes postepeno smanjuje zaostatak za vodećom dvojkom nije iznenađenje, ali nakon uvodnih par trka bilo je jasno da je zaostatak prevelik da bi mogao da se nadoknadi preko noći. Nmeački tim postepeno podiže formu, radi na unapređenjima, a nove nadogradnje najavljene su i za narednih nekoliko trka. Ipak, ekipa iz Breklija još uvek evidentno kaska za Red Bulom i Ferarijem, ali ovakvim tempom razvoja neka pobeda do kraja sezone ne bi bila nedostižna. No, u Austriji teško da će se to desiti, jer, kao što smo već napomenuli, ova staza je bila “Ahilova peta“ Mercedesa i u najboljim danima nemačkog tima.
Od trke u Španiji, kada su stigla prva veća unapređenja, Meklaren kao da je na blagoj nizbrdici. Forma ekipe iz Vokinga promenljiva je čitave sezone, ali u proteklih nekoliko trka značajnijih ostvarenja nema – nema “bljeskova“ poput Norisovog podijuma u Imoli... Ipak, Lando je relativno konstantan i definitivno je i dalje jača polovina Meklarenove garaže. Nastupi Danijela Rikarda deluju otužno i sve glasnije najave o preranom prekidu saradnje između dve strane sve više piju vodu. Australijanac vrlo malo doprinosi ekipi, što je dovelo britanski tim u poziciju da strepi za, u jednom momentu, već viđeno četvrto mesto u plasmanu konstruktora – Alpina je značajno podigla formu, te bodovna razlika između dve ekipe gotovo da više ne postoji.
Alfa Romeo održava pristojan nivo, ali je nepouzdanost definitivno najveća mana ekipe iz Hinvila. Ipak, nakon užasnog incidenta Gvangju Žoua u Silverstonu, priče o performansama švajcarskog tima su, makar na kratko, pale u vodu – “oreol“ je u Velikoj Britaniji spasao još jedan život i to je glavna i najpozitivnija vest za ovu ekipu.
foto: instagram haasf1team |
Ono što će u Austriji biti specifično, te dodatno začiniti trkački vikend je činjenica da po drugi put ove sezone prisustvujemo sprint-formatu. Stoga, zvanični deo programa počinje već u petak kada se voze standardne kvalifikacije, dok nas u subotu očekuje sprint-trka. Glavni događaj zakazan je, kao i obično, za nedelju – po srednjeevropskom vremenu, od 15 časova. Treba napomenuti da su i vremenske prilike u Špilbergu prilično nepredvidive, tako da ne bi trebalo isključiti eventualne padavine, a u takvoj situaciji, šou dobija novu dimenziju. Ne propustimo ga.
Нема коментара:
Постави коментар