foto: twitter Jules_Bianchi |
Bjanki je rođen 3. avgusta 1989. godine. Kao potomak nekadašnjeg trkača i takođe vozača Formule 1 Lusijana Bjankija, trkanje je Žilu bilo praktično u krvi i lako se stiče utisak da je imao dobre genetske predispozicije da se bavi ovim sportom. Stoga i ne čudi podatak da je u karting seo već sa tri godine.
Bjankijeva ozbiljnija trkačka karijera počela je 2006. godine kada ga je za klijenta uzeo Nikolas Tod, sin Žana Toda i menadžer brojnih vozača Formule 1. Iduće godine Žil započinje karijeru u Francuskoj Formuli Reno 2.0 koju uspeva da pokori iz prvog pokušaja. Kao ruki, ostvario je pet pobeda i ukupno 11 podijuma na 13 trka koliko ih se te godine nalazilo u kalendaru. Nakon ovakvog impresivnog postignuća, jasno je bilo da ga put vodi dalje – u veoma prestižnu Formula 3 Evroseriju, u kojoj se zadržao dve godine. Već u prvoj sezoni bio je veoma konkurentan i šampionat završava na trećem mestu, a 2009. godine osvaja i titulu u ovoj kategoriji – napomenimo: u konkurenciji Valterija Botasa, Estebana Gutijereza, Brendona Hartlija i drugih dobro poznatih imena iz sveta trkanja.
foto: twitter Jules_Bianchi |
Nakon relativnog “neuspeha“ u GP2, Bjanki je jednu sezonu proveo u Formuli Reno 3.5. Ponovo je ostao kratkih rukava, jer mu je titula “za dlaku“ izmakla – Holanđanin Robin Frajns nadmašio ga je za svega nekoliko bodova. Ipak, pozicija vicešampiona bila je dovoljna preporuka za Ferari i menadžera Toda da mu pronađu mesto u Formuli 1 za 2013. godinu – i tako se Žil obreo u ekipi Marusije. Očekivanja nisu bila naročito velika s obzirom da ovaj maleni tim nije imao konkurentan bolid ranijih godina, pa tako ni te 2013., ali je za Žila bilo važno da uči i stiče što više iskustva prikupljanjem što većeg broja kilometara u točkovima, te da bude spreman kada usledi poziv Ferarija – koji, nažalost, nikada nije stigao.
foto: twitter Jules_Bianchi |
Ipak, tromost MR03 bolida nije sprečila francuskog vunderkinda da se predstavi u svom najsvetlijem izdanju. Od Šiltona je i dalje uglavnom bivao znatno bolji, sve češće je Marusiju uspevao da doveze do Q2 – što nije bio nimalo jednostavan zadatak, naprotiv – da bi na trci u Monte Karlu načinio pravo malo čudo završivši je na devetom mestu što je značilo i prve poene u karijeri vozača Formule 1. Takođe, ovo su bili i prvi bodovi u istoriji tima. Tokom unutarsezonskih testiranja Bjanki je dobijao i priliku da provoza Ferarijev F14, pripremajući je za dalji korak, jer je jasno bilo da ostanak u nekonkurentnoj Marusiji treću godinu zaredom ne bi imao smisla.
foto: twitter Jules_Bianchi |
Stravičan udarac u kran koji je uklanjao slupani bolid Adrijana Sutila bio je koban po junaka naše priče i Žil se od toga dana nalazio u komi iz koje se više nikada nije probudio. Devet meseci kasnije, 17. jula 2015. godine, konstatovana je smrt mladog Francuza, koji je imao svega 25 godina i pred kojim je, nesumnjivo, bila uspešna karijera. Koliko tačno uspešna – nikada nećemo saznati...
Jaka veza sa Šarlom Leklerom
Bilo je to više od klasičnog prijateljstva. Iako generacijski ne toliko bliski – Šarl je osam godina mlađi od pokojnog mu druga – nisu bili sprečeni da se čak i okume. Bjanki je bio Leklerov učitelj i mentor, moguće i uzor, a preko Nikolasa Toda je 2010. godine izdejstvovao da njegov mlađi prijatelj, koji je ostao bez novca neophodnog za trkanje, ostane deo automoto sporta. Gde je Lekler danas, znamo svi, a da li bi te visine dostigao bez Žilove podrške, veliko je pitanje.
foto: twitter Jules_Bianchi |
A otkud Leklerovi počeci baš u Zauberu, timu u kojem je Bjanki trebao da se nađe nekoliko godina ranije? Čudna igra sudbine?
Neki malo maštovitiji teoretičar zavere mogao bi čak da pokrene priču kako Žil zapravo nikada nije ni preminuo, već da se, posle trogodišnjeg oporavka, vratio trkanju 2018. godine, pod drugim imenom, zastavom druge (susedne) države i sa blagim fizičkim korekcijama, te da je danas ponosni član Ferarija i timski kolega Karlosa Sainca. Nije da bi ga baš mali broj ljudi podržao u toj teoriji.
foto: twitter Jules_Bianchi |
Bravo za lepo napisan tekst. 💪
ОдговориИзбришиHvala Vam što nas pratite :)
Избриши