foto: instagram f1 |
Sada je došao red i na one momke koji su podbacili, razočarali i koji zaslužuju i koju reč kritike, ali i na one koji nisu imali odgovarajuću “spravu“ da pruže više...
11. Kevin Magnusen (Has) – 22 boda
Nije bio prvobitno planiran da se nađe na gridu za ovu sezonu, čak je propustio i prva predsezonska testiranja u Barseloni. Ipak, dobro poznata politička situacija u Ukrajini pokrenula je neverovatan domino-efekat, te se Danac neplanirano našao za upravljačem američkog tima čije je boje već branio u periodu od 2017. do 2020. godine. I pored sankcija Uralkaliju, Has je i dalje imao mogućnost da zadrži Nikitu Mazepina u svojim redovima. Međutim, doneli su fantastičnu odluku da to ne učine. Mladi Rus izvesno ne bi bio u stanju da ekipi rezultatski doprinese u meri u kojoj to čini Magnusen, te bi Has, moguće je, i drugu sezonu zaredom tavorio na začelju karavana. Ovako, Kevin je svojim kvalitetom i iskustvom doprineo tome da se ovaj tim bori u sredini grida – već na prvoj trci sezone u Bahreinu osvojio je, za Hasove standarde, fantastično peto mesto, i to kao povratnik u “najbrži cirkus“.
foto: instagram kevinmagnussen |
12. Danijel Rikardo (Meklaren) – 19 bodova
Australijanac je do guše u nevolji. Druga loša sezona u nizu dovela je u pitanje Danijelovu budućnost u Formuli 1, iako sa 33 godine momak iz Perta još kako ima prostora da nastavi (i oživi) svoju karijeru. Ipak, za tako nešto najverovatnije će mu biti neophodna promena ekipe – MCL36 nikako ne odgovara Rikardovom stilu vožnje, a “akcije“ na tržištu vozača su mu značajno opale, dok se i kod navijača i publike stekao utisak kao da je Australijanac zaboravio da vozi i da mu je vreme za povlačenje iz sporta. Danijelova reputacija iz vremena Red Bula gotovo da je već i zaboravljena i australijski as ima dve opcije – hitno podizanje forme ili promena sredine što je pre moguće.
foto: instagram f1 |
13. Pjer Gasli (Alfa Tauri) – 16 bodova
Šta tek reći za francuskog vozača?
Svi znamo da Pjer Gasli poseduje zavidan talenat i veštinu. Momak iz Ruana dokazao se u proteklim godinama i jasno je da njegovi dometi nikako nisu niski. Ipak, ove godine Francuza gledamo u potpuno drugačijem izdanju. Gasli ima užasnu sezonu i ko ga ne zna pomislio bi da je u pitanju početnik u Formuli 1. U kvalifikacijama često ne može da se probije ni do Q2, u trkama nema prepoznatljive agresivnosti, a broj načinjenih grešaka je gotovo farsičan. U kombinaciji sa lošom srećom, koja ga je u par navrata snašla, situacija je još gora i da nema Vilijamsovog Nikolasa Latifija francuski as bi verovatno poneo “laskavu“ titulu najgoreg vozača tekuće sezone.
foto: instagram pierregasly |
Gasli je u tekućoj sezoni u svega tri navrata osvajao poene, što je neprihvatljivo loš učinak, jer, iako kvalitet bolida nije na nekom naročito visokom nivou, sa njime se definitivno može više nego što Francuz pruža. Pjerovo jedino izdanje vredno pohvale je trka u Azerbejdžanu, koju je završio na petoj poziciji, ali ona ne može da izbriše kompletan utisak o sezoni za zaborav za francuskog vozača.
14. Sebastijan Fetel (Aston Martin) – 16 bodova
Za novopečenog „F1 penzionera“ sezona je još i koliko-toliko pristojna ukoliko se uzme u obzir nekoliko faktora. Bolid koji vozi nije konkurentan, od timskog kolege ostavio je znatno bolji utisak, a na svom kontu ima dve odvežene trke manje od svojih rivala s obzirom da je, usled pozitivnog testa na kovid, preskočio trke u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji. Ipak, Nemac već odavno nije na nivou iz svojih najboljih dana, tako da je odluka o povlačenju bila potpuno logična i očekivana.
foto: instagram astonmartinf1 |
15. Mik Šumaher (Has) – 12 bodova
Breme koje sin velikog Mihaela nosi na svojim plećima zbog prezimena, utisak je, više je odmagalo mladom Nemcu nego što mu je bilo od koristi. Javnost je očekivala brz uspon prvaka Formule 2 iz 2020. godine, ali Mik je, čini se, tip vozača za koje je karakteristično “kasno paljenje“. Stoga su kritike koje je dobijao početkom sezone bivale sve glasnije, jer, iako je brzina tu i tamo bila prisutna, do bodova nikako nije uspevao da dođe, ponajviše zbog sklonosti da greši u nekim ključnim trenucima kada se činilo da je nadomak ostvarenja cilja.
foto: instagram haasf1team |
16. Juki Cunoda (Alfa Tauri) – 11 bodova
Bez obzira što je Alfa Tauri, čini se, slabije konkurentan nego tokom prethodne dve sezone, dominantan utisak je da su najslabija karika ekipe ove godine – njeni vozači. O Pjeru Gasliju već je bilo reči, a malopređašnja konstatacija ogleda se i u nastupima Jukija Cunode. Japanac je prilično dobro započeo godinu, ali kako je sezona odmicala, sve više je počeo da podseća na “starog sebe“ iz debitantske 2021. godine. Juki je tri puta kroz cilj prošao kao osvajač bodova, ali nijednom u poslednjih sedam trka. Štaviše, u pomenutom periodu nije bio ni blizu tog ostvarenja, a počeo je da pravi i sve veći broj grešaka.
foto: instagram f1 |
17. Gvangju Žou (Alfa Romeo) – 5 bodova
Jedini ovosezonski debitant u “najbržem cirkusu“ ostavio je pomalo nejasan utisak. Iako je prošle godine šampionat Formule 2 završio kao vicešampion, bilo je primetno odsustvo konstantnosti i sklonost greškama. U dobroj meri zahvaljujući kineskim sponzorima koje je doveo sa sobom, Žou je dobio mesto u Alfa Romeu za tekuću sezonu, iako je, ruku na srce, bilo vozača koji su tu šansu više zasluživali (ne moramo ići dalje od Oskara Pjastrija). Šta je Kinez pokazao u dosadašnjem delu sezone?
foto: instagram zhouguanyu24 |
18. Lens Strol (Aston Martin) – 4 boda
Iako je prošla sezona bila solidna i nešto iznad relativno niskih standarda na koje nas je navikao, sin kanadskog miltimilijardera ove godine ne blista. Istina, Aston Martin nije naročito konkurentan – pogotovo kvalifikacije su problematične – ali Strol vrlo teško parira odlazećem Sebastijanu Fetelu. Iako iskusni Nemac na momente deluje indisponirano, Kanađanin to ne koristi i duele od četvorostrukog šampiona uglavnom gubi. I to nije sve – dok se Fetel nalazio u karantinu, njegova prinudna zamena Niko Hulkenberg koji prethodno punih godinu i po dana nije nastupao u Formuli 1 bio je rame uz rame sa Lensom po performansama, što je za kanadskog vozača poražavajuća činjenica.
foto: instagram lance_stroll |
19. Aleks Albon (Vilijams) – 3 boda
Kada je sredinom 2021. objavljeno da će se Tajlanđanin pridružiti Nikolasu Latifiju u Vilijamsu ove godine, javnost se iznenadila. Ipak, za Red Bulovog štićenika “moralo“ se naći mesto i austrijski tim se potrudio da mu obezbedi nekakav angažman, a to je učinjeno u dogovoru sa ekipom iz Grouva. Tako se, posle godinu dana pauze, Albon ponovo obreo u “najbržem cirkusu“. Nažalost po njega, bolid britanske ekipe je najslabiji na gridu i sa njime se ne može mnogo toga postići.
foto: instagram alex_albon |
20. Nikolas Latifi (Vilijams) – 0 bodova
Kada novac diktira dešavanja, dese se ovakve stvari. Doduše, kako se šuška u poslednje vreme, izgleda da ni pare Nikolasovog oca neće biti dovoljne da njegov sin zadrži trkačko mesto u Formuli 1. Oslobađanje mesta za nekog talentovanog vozača bila bi dobra stvar za sport, te se nadamo da će se obistiniti najave da je 2022. “labudova pesma“ za Latifija u premijer klasi automoto sporta.
foto: instagram williamsracing |
21. Niko Hulkenberg (Aston Martin) – 0 bodova
Iako je nastupio na svega dve trke, i to na prve dve runde šampionata, popularni Hulk ne može da bude makar nespomenut. Već je bilo reči o tome da je priliku dobio usled Fetelove zaraze koronavirusom, kao rezervni vozač Aston Martina i prinudna zamena za četvorostrukog svetskog šampiona.
foto: instagram hulkhulkenberg |
Formula 1 je trenutno na letnjem raspustu. Nastavak sezone zakazan je za kraj avgusta, a prva naredna stanica je čuvena staza Spa-Frankošamp u Belgiji. Nestrpljivo očekujemo nastavak sezone i da vidimo šta će nam momci pružiti u preostalih devet trka, mogu li neki od njih da poboljšaju svoj učinak ili da ga pokvare, a o tome će reči biti po završetku sezone.
Нема коментара:
Постави коментар