foto: instagram F1 |
Kaže se da sve može da stane, ali da vreme uvek ide dalje. Ipak, posle Velike nagrade Bahreina utisak je drugačiji.
Formula 1 u ovom trenutku deluje kao sport u kojem je tok vremena zaustavljen. Na osnovu svega viđenog na Sakiru, čini se kao da je Abu Dabi bio pre sedam dana; jednostavno, ništa se nije promenilo.
Maksa Verštapena u kvalifikacijama može da izazove samo Šarl Lekler, dok u trci ne može niko. Takvo stanje stvari bilo je vidljivo na poslednjim trkama 2023. Posle tri meseca pauze, testiranja novih bolida, rada u fabrici i simulatorima – sve je ostalo isto.
foto: instagram redbullracing |
No, ne gledaju svi tako fatalistički na ono što nam se odvija pred očima. Unutar trkačke javnosti postoje i ljudi koji gaje izvesni optimizam. Prva stvar na koju će nam oni skrenuti pažnju je napredak Ferarija. Veruje se da je, ako ništa drugo, italijanska ekipa smanjila zaostatak za “Bikovima“. Takav utisak provejava i iz reči Frederika Vasera koji procenjuje da je njegov tim prepolovio prednost koju je Red Bul posedovao minule sezone. Nažalost, slika o stvarnom tempu Skuderije je dobrano zamagljena posle izdanja u pustinji. Karlos Sainc je bez sumnje zadovoljio očekivanja; tempo španskog vozača je bio takav da je čak i Serhio Perez morao da strepi za drugo mesto do poslednjeg momenta.
foto: instagram scuderiaferrari |
Ponašanje „SF-24“ na najtvrđoj komponenti pneumatika je nešto što ohrabruje simpatizere ekipe iz Maranela. Verovatno svi možemo da se složimo da je na tom polju, makar za sada, uočen napredak. Ipak, pravu potvrdu toga tek treba da dobijemo i na ostalim stazama jer jedna lasta ne čini proleće. Sa druge strane, potpuno bi pogrešno bilo prenebregnuti strategiju Red Bula. Kao i na startu prethodne sezone, austrijski tim je jedini sebi obezbedio tu vrstu luksuza da njegovi vozači odrade dva stinta na mekim gumama. Kombinacija “soft-hard-soft“ (ili “soft-soft-hard“ po prošlogodišnjem narativu) svakako zvuči znatno bolje od dosta konzervativnijeg izbora “meke-tvrde-tvrde“ – pogotovo kada, dokazano, radi u praksi. I ne samo da zvuči bolje, nego po konkurenciju ne deluje nimalo obećavajuće. Verujem da smo već svi naučili da je u modernoj Formuli 1 dobro upravljanje gumama ključna stvar za kvalitet automobila...
Čak iako se prihvati konstatacija da Ferari nije rekao poslednju reč u tekućem šampionatu, spisak eventualnih Red Bulovih izazivača tu počinje i istovremeno se i završava.
foto: instagram mercedesamgf1 |
Džordž Rasel je u Bahreinu delovao kao jača polovina nemačke ekipe. Kada nadmaši Hamiltona u kvalifikacijama, to više ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Međutim, iako je trkački tempo na momente bio vrlo pristojan, mladi britanski vozač na kraju nije postigao ono što se činilo realnim u uvodnoj fazi trke. To je nešto što se ponavlja već duže vreme: Raselova brzina je definitivno prisutna tokom trkačkog vikenda, ali kada dođe vreme za sabiranje bodova, Džordžov učinak je uglavnom skromniji od onoga što bude nagovešteno posle početnog dela programa. To smo mogli videti i na Sakiru – od, činilo se, otvorene borbe za drugu poziciju, engleski pilot je došao do neubedljivog petog mesta.
Kako smo mogli čuti od Tota Volfa, oba Mercedesova vozača su kuburila sa određenim problemima na polju motora. Treba li to da zvuči kao uteha Hamiltonu i Raselu ili kao dodatni razlog za brigu?
foto: instagram mclaren |
Aston Martin je takođe nastavio gde je stao. 2023. su završili kao peti najbrži tim na stazi, a u istom maniru su započeli i novu sezonu. Fernando Alonso nije bio preterano zadovoljan predsezonskim učinkom. Posle kvalifikacija je okrenuo ploču, ali kako je sam rekao, „rezultat ga je zavarao“. U realnost ga je vratilo deveto mesto u trci sa upečatljivim zaostatkom u odnosu na rivale koji su se našli ispred njega. Neki napredak tokom sezone ne bi trebalo u potpunosti isključiti, ali u ovom trenutku baš i ne deluje da će se tim iz Silverstona umešati u borbu za treće mesto koja je trenutno rezervisana za Mercedes i Meklaren.
foto: instagram alpinef1team |
Has i Zauber predstavljaju prijatno iznenađenje. Američki tim koji je prošlu godinu okončao na samom začelju sada je napravio pomak napred. Možda to još ne izgleda previše spektakularno, ali činjenica da se Niko Hulkenberg kvalifikovao u top 10 daje razlog za osmehe u Hasovom taboru. Da je Nemac bolje odradio start trke, možda se mogao ućariti i neki bod. Kevin Magnusen je imao suprotan tok vikenda, pa je posle slabog učinka u petak odradio znatno bolji posao narednog dana. Zauber takođe može biti zadovoljan nastupom Gvangju Žoua koji je završio prvi izvan zone bodova, dok se Valteriju Botasu jednostavno desio jedan od onih dana; no, uz malo sreće poeni bi mogli vrlo brzo da dođu. Realnost je pak takva da timovi poput Zaubera i Hasa moraju da računaju i na pehove onih najboljih, a kao za inat u Bahreinu nismo videli baš nijedno odustajanje.
foto: instagram visacashapprb |
Očekivanja nije opravdao ni Vilijams. Iako je Aleks Albon nedavno otkrio da je čitava 2023. bila samo priprema za aktuelnu sezonu, prva trka delovala je kao korak unazad za britanski tim. Čini se da, izuzev vanredno problematične Alpine, od Vilijamsa nije bilo sporije ekipe na stazi. Od Logana Sardženta se možda ne očekuje previše, ali Albon je definitivno vozač koji će sa iole pristojnim bolidom redovno osvajati poene. Ukoliko ekipa iz Grouva isporuči paket kakvom se Tajlanđanin nada, rezultati bi mogli da budu i iznad očekivanja. Međutim, na tako nešto ćemo morati da sačekamo barem do Saudijske Arabije.
foto: instagram autosport |
Interesantno je da smo u tri dosadašnje trke na ovom mestu videli tri različita pobednika. Inauguralnu Veliku nagradu Saudijske Arabije osvojio je Hamilton 2021. godine, sezonu kasnije pobedio je Maks, da bi pre dvanaest meseci trijumf zabeležio Perez. Ako dobijemo i četvrtog vozača na vrhu podijuma možda će to biti najava da sezona nije završena pre nego što je i počela. Ko voli neizvesnost – nije teško nadati se...
Нема коментара:
Постави коментар