уторак, 5. април 2022.

Na današnji dan: Spektakl u pustinji

Hibridna era samo što je počela. Tek dve trke su iza nas. Ne znamo mnogo, sem da je Mercedes vidno ispred konkurencije. Još uvek je teško suditi o kvalitetu trkanja sa bolidima nove generacije. Melburn i Sepang nisu nam bog zna šta pružili. Stoga, ni od Bahreina nismo očekivali previše. I potpuno neočekivano, dobili smo fenomenalnu trku, možda i najbolju u eri hibridnih motora kada sagledamo čitav period od 2014. do kraja 2021. godine.

Šesti je april 2014. Na repertoaru je treća trka sezone – Velika nagrada Bahreina. Zanimljiv podatak – 900. trka u istoriji Svetskog šampionata Formule 1. Na subotnjim kvalifikacijama najbolji je bio Niko Rozberg kome je pripala prva startna pozicija. Odmah do njega u prvom startnom redu – timski kolega Luis Hamilton. Iza njih vozači Fors Indije, Vilijamsa, Ferarija, Red Bula... Gase se crvena svetla i počinje šou.

Odmah od prve krivine nastaje ludačko trkanje. Hamilton uspeva da pretekne Rozberga i preuzme vodeću poziciju. Felipe Masa (Vilijams) startuje fantastično i nadoknađuje čak četiri pozicije. Mercedesi se odmah izdvajaju i predvode karavan, a iza njih Masa, Perez, Hulkenberg, Rikardo... vode žestoke bitke. Uskoro počinje ludnica i na vrhu. Rozberg napada, Hamilton se brani. Pokušava Nemac u krivini 1, pa u krivini 4, spolja, iznutra... Timske kolege voze točak uz točak u borbi za prvo mesto. Fantazija. Pretiču jedan drugog, ali Luis zadržava prednost. Ništa manje uzbudljivo nije ni u borbi od trećeg do desetog mesta. Serhio Perez i Niko Hulkenberg u bolidima Fors Indije voze izvanrednu trku. Danijel Rikardo za volanom Red Bula, posle starta sa 13. mesta, dolazi u poziciju da se bori za podijum. Masa održava momentum nakon sjajnog starta. Uključuju se i vozači Meklarena. Nažalost, Kevin Magnusen je sredinom trke prinuđen da odustane zbog kvara na kvačilu. Upečatljiv je i nedostatak tempa Ferarijevih vozača – posle sasvim dobrih kvalifikacija Fernando Alonso i Kimi Raikonen polako padaju u poretku. Timovi sa Mercedesovim motorima su u tom momentu evidentno brži od “propetih konjića“, ali se crveni bolidi koliko-toliko drže na solidnim pozicijama. Sjajno trkanje na sve strane. Ipak, najbolje je ostavljeno za kraj.

Trka kulminira izlaskom vozila bezbednosti na stazu. Nespretni Pastor Maldonado (Lotus) izbacuje sa staze Estebana Gutijereza (Zauber) u prvoj krivini i uništeni bolid meksičkog vozača ostaje tik pored staze. Nema mnogo razmišljanja – u akciju mora sejfti-kar. U tom momentu se takvom razvoju situacije sigurno najviše obradovao Rozberg s obzirom da mu se taktika koju je pripremio pre početka trke odlično poklopila sa izlaskom sigurnosnog automobila. Niko je na mekim gumama, Hamilton na tvrdim – doduše, na svežim – i to nemačkom vozaču daje blagu prednost pred nastavak trke.

Gutijerezov Zauber je uklonjen sa staze, trka je spremna za nastavak. Nije mnogo ostalo do kraja, možda desetak krugova. Rozberg očekivano kreće u ofanzivu i ponovo gledamo predivan duel sa Hamiltonom. Ipak, Englez uspeva da odoli svim pokušajima svog timskog kolege kojih je ponovo bilo na sve strane, u svim mogućim krivinama, ali uprkos prednosti u brzini (čitaj; meke gume), Rozberg nije mogao na kraj sa Luisom. Vozač sa brojem 44 na bolidu održao je lekciju iz oblasti defanzivne vožnje, a njegov kolega, uprkos tome što je ciljem prošao kao drugoplasirani, zaslužio je sve pohvale za agresivnost i trud. Koliko im je bilo zabavno direktno trkanje za pobedu pokazala je i krajnje neobična proslava posle trke i način na koji je Rozberg čestitao pobedu Hamiltonu – Nemac nije delovao preterano nezadovoljno.

Najbolji od ostalih bio je Serhio Perez. Meksikanac je nadigrao i svog timskog kolegu i sve ostale vozače koji su bili veoma blizu jedni drugima, te je razlika između popularnog “Čeka“ i desetoplasiranog Raikonena iznosila tek nekoliko sekundi. Najveći gubitnik bio je svakako Meklaren, jer je nakon Magnusena iz trke morao da se povuče i Dženson Baton, u samom finišu trke, u trenutku kada mu se smešio sasvim dobar plasman. Rikardo je ciljem prošao kao četvrti, sledio ga je Hulkenberg, a potom branilac titule Sebastijan Fetel. Vilijamsovi vozači, utisak je, nisu najbolje iskoristili situaciju i potencijal svog bolida te je Masa trku završio na sedmom, a Valteri Botas na osmom mestu. Osvajače bodova kompletirali su Alonso i Raikonen.

Iako tek treća trka hibridne ere, pružila nam je toliko dobro trkanje da je utisak da se ovako dobra trka više nije ponovila sve do danas. Bilo je još nekih sjajnih predstava, poput kišnog Hungaroringa iste godine ili isto tako “potopljenog“ Hokenhajma 2019... Ali nema sumnje da je značajnom broju ljubitelja “najbržeg cirkusa“ opisani Bahrein na prvom mestu liste najboljih trka hibridne ere. U slučaju da ste ga propustili – obavezno to nadoknadite tako što ćete na internetu pronaći snimak trke i odgledati ga. Jer takav spektakl nam Formula 1 ne pruža svakog dana.

Нема коментара:

Постави коментар