foto: instagram fia.official |
1.Maks Verštapen (Red Bul) – 258 bodova
Iako je utisak dela javnosti da aktuelni šampion nije na tako visokom nivou kao što je to bio slučaj prethodne sezone, Maks nezadrživo grabi ka odbrani titule. Činjenica je da je Holanđanin napravio nekoliko, za njega, netipičnih grešaka (ne prevelikih) tokom sezone, da je imao asistenciju timskog kolege Serhija Pereza u pojedinim trenucima (kao što su pohodi na pobede u Španiji ili Azerbejdžanu), kao i da performanse u kvalifikacijama evidentno nisu na prepoznatljivom nivou. Takođe je činjenica da Verštapen nije bio pošteđen problema sa pouzdanošću svog bolida, pogotovo u uvodnih nekoliko trka – u njegovom RB18 najčešće bi stradala pogonska jedinica, a na pojedinim trkama bilo je i misterioznih problema sa DRS-om. Ipak, pilot Red Bula zabeležio je osam pobeda u prvom delu sezone, osvojio je obe sprint-trke vožene u Imoli i Austriji, a prednost u odnosu na prvog pratioca – Šarla Leklera iz Ferarija – iznosi ogromnih 80 bodova. Zašto ogromnih?
foto: instagram maxverstappen1 |
2. Šarl Lekler (Ferari) – 178 bodova
Za gore navedenu konstataciju Maks bi trebalo da zahvali ovom momku, tačnije njegovoj ekipi. Iako su od samog početka i Lekler i Ferari delovali izuzetno konkurentno, količina loših poteza i prosutih bodova je frapantna. Italijanska ekipa spakovala je odličan bolid, apsolutno sposoban za borbu za osvajanje šampionata, ali to je jedino dobro što su učinili u tekućoj sezoni. Nizom pogrešnih strateških odluka, kao i problemima sa pouzdanošću motora, Ferari je praktično samog sebe otpisao iz šampionske trke. Leklerove performanse su veoma jake – apsolutni je šampion kada su u pitanju kvalifikacije i broj osvojenih pol-pozicija, a ni trkački tempo nije ništa lošiji. Neke od borbi koje je vodio sa Verštapenom direktno na stazi (Bahrein, Džeda, Austrija...) bile su pravo uživanje za gledati, preticanja poput onog na Silverstonu protiv Luisa Hamiltona u Kops krivini otkrivaju zadivljujuću veštinu Ferarijevog asa, ali nije da ni Monačanin nije bio sklon kiksevima. Okretanje u Imoli možda i nije bila preskupa greška, međutim izletanje sa vodeće pozicije na VN Francuske nije mu bilo potrebno – naprotiv.
foto: instagram espnf1 |
3. Serhio Perez (Red Bul) – 173 boda
Učinak meksičkog vozača u 2022. godini je za svaku pohvalu. Popularni Čeko radi ono što se od njega očekuje, isporučuje kvalitetne rezultate (sa tek povremenim oscilacijama) i napredak u odnosu na prošlu sezonu više je nego očigledan. Kada pobedi Maksa Verštapena u kvalifikacijama, to više ne predstavlja iznenađenje, jer je to sve češće slučaj.
foto: instagram schecoperez |
4. Džordž Rasel (Mercedes) – 158 bodova
Mladi Britanac se posle (predugog) trogodišnjeg “kaljenja“ u ekipi Vilijamsa od ove sezone konačno obreo u Mercedesu čiji je član juniorskog programa bio godinama unazad. Iako je uslove za dolazak u redove “srebrnih strela“ ispunjavao već neko vreme, kockice su mu se posložile tek početkom aktuelne sezone. I opet, na neki način – u zao čas.
Tokom perioda stagniranja u Vilijamsu, dok se tim iz Grouva mučio pri začelju grida, Mercedes je bio ekipa koja se borila (i to vrlo uspešno) za pobede i titule. Sada, kada je Džordž obukao srebrni kombinezon – nemački tim je podbacio, te su gorepomenuti uspesi u ovom trenutku nedostižni. Ipak, i ovaj i ovakav loš tajming Rasel odlično koristi – deluje pomalo neverovatno da je sve trke u prvom delu sezone završio među prvih pet vozača (izuzev Silverstona gde nije završio trku). Svom timskom kolegi, daleko iskusnijem sedmostrukom svetskom šampionu Luisu Hamiltonu parira prilično uspešno, te je do letnje pauze čak uspeo i da sakupi više poena od svog starijeg zemljaka. Takođe, na poslednjoj trci prvog dela sezone u Mađarskoj dostigao je vrhunac karijere domogavši se svoje prve pol-pozicije.
foto: instagram georgerussell63 |
5. Karlos Sainc (Ferari) – 156 bodova
O taktičkim i drugim brljotinama Ferarija već je bilo reči. Ipak, Špancu one čak nisu bile ni potrebne da mu sezona ode u krivom smeru. Sam Karlos od početka godine nije pokazao praktično ništa vredno pažnje, a broj grešaka je popriličan. Od samog početka bilo je evidentno da Lekleru ne može da parira ni u jednom segmentu – podatak da je u prvom delu sezone svega dva puta bio brži od Monačanina u kvalifikacijama najbolji je opis takvog zaključka. Ni u trkama situacija nije ništa drugačija, a za Sainca je po zlu krenulo već od Australije – treće trke u sezoni. Posle loših kvalifikacija, Španac je, u želji da nadoknadi što više pozicija, napravio veliki kiks posle nepuna dva kruga trkanja i ostao nasukan u šljunku Albert Parka. Problemi su se nastavili i na sledećoj trci u Imoli, kada je najpre uništio bolid u kvalifikacijama, da bi prilikom starta trke ponovo završio u šljunku – ovoga puta izbačen sa staze pomalo neopreznim potezom Meklarenovog vozača Danijela Rikarda. Sve što je usledilo nakon toga bio je samo nastavak agonije. Greške i loše vožnje nastavile su se i u narednim trkama (Barselona je, recimo, odličan primer), a pored toga, Španac je u dva navrata, kao i njegov kolega, takođe imao priliku da oseti “slast“ Ferarijevih mehaničkih problema, te je u prvom delu šampionata zabeležio čak četiri nezavršene trke.
foto: instagram espnf1 |
6. Luis Hamilton (Mercedes) – 146 bodova
Naviknut na pobede i titule, ser Luis se ove sezone našao u novoj ulozi. Osma titula izmakla mu je 2021. na krajnje kontroverzan način, a ove sezone za njome čak ne postoji ni promil šanse – na pomenutu će Britanac morati da čeka još neko vreme, ako do nje ikada i dođe. Ono što je Hamiltonu verovatno najviše u glavi jeste pitanje Džordža Rasela i kako sezonu završiti ispred svog mlađeg timskog kolege, ali i pitanje kako izbeći scenario po kojem bi po prvi put u karijeri vozača Formule 1 sezonu završio bez ijedne pobede. Misija neće biti laka, ali imajući u vidu formu sedmostrukog šampiona, kao i njegove ekipe u poslednjih nekoliko trka, ista ostaje otvorena.
foto: instagram mercedesamgf1 |
7. Lando Noris (Meklaren) – 76 bodova
Žaliće Lando za prošlogodišnjim Sočijem. Trka za Veliku nagradu Rusije iz prethodne sezone bila je, čini se, jedinstvena prilika da se Britanac upiše u pobednike u neko dogledno vreme. U tekućoj sezoni za tako nešto potrebno mu je epsko čudo, no, krivica je najmanje na njemu. Meklaren u predsezoni nije uradio dovoljno dobar posao i na pojedinim trkama vozači ekipe iz Vokinga ozbiljno su se mučili čak i da se probiju do bodova. Ipak, forma je varirala, neke staze su bolidu MCL36 dobro “legle“ pa su i neki pristojniji rezultati bili ostvarivi, a svakako najvredniji pažnje je Norisov plasman na podijum u Imoli kada je ciljem prošao kao trećeplasirani.
foto: instagram landonorris |
8. Esteban Okon (Alpina) – 58 bodova
U 2022. godini Francuz je, ako gledamo bodovno stanje na tabeli, lider Alpine. Istina je – Estebana su zaobišli problemi koji su već nekoliko puta snašli Alonsov auto, ali i ako gledamo čiste perforanse, Okon ne zaostaje mnogo za dvostrukim šampionom. Situacija je bila slična i prethodne sezone, a prenela se i na tekuću, što govori o tome koliko francuski vozač sazreva i postaje sve ozbiljnija figura u “najbržem cirkusu“. Njegove domete teško je u ovom trenutku precizno predvideti, ali jedna konstatacija je sigurno na mestu – Francuz ima dobru sezonu.
foto: instagram hungaroring_official |
9. Valteri Botas (Alfa Romeo) – 46 bodova
Finac se dolaskom u švajcarski tim našao u, za njega, novoj ulozi, u kojoj se nikada ranije u Formuli 1 nije nalazio – neosporni vođa ekipe i neko oko koga se manje-više gradi tim i očekuju kvalitetni rezultati. U početnom delu sezone, oni nisu izostali – Botas je do Azerbejdžana bio gotovo redovan u poenima, često na prilično visokim pozicijama za standarde njegove ekipe, te je bilo vidljivo da mu nova uloga i okruženje i te kako prijaju. Sa novajlijom iz susedne garaže, debitantom Gvangju Žouom, bez problema izlazi na kraj, ali ga činjenica da pored sebe nema nekog iskusnijeg vozača dovodi u poziciju da je teško utvrditi izvlači li Valteri zaista maksimum iz Alfa Romea.
foto: instagram valtteribottas |
10. Fernando Alonso (Alpina) – 41 bod
Mnogo problema početkom sezone, mnogo loše sreće, gomila prosutih bodova, grešaka ekipe i mehaničkih kvarova... Bila je to prava agonija za Fernanda sve do Barselone. Ipak, od njegove domaće trke situacija je dobila obrt. Španac je nanizao osam trka u bodovima, što je podatak vredan pažnje – prethodni put to mu je pošlo za rukom još na prelazu iz 2017. u 2018. godinu, dok je branio boje Meklarena. Alonso deluje stabilno, o duelima sa Okonom već je bilo reči, a utisak je da su samo problemi sa početka sezone razlog što “Matador“ iz Ovijeda gleda u leđa svom timskom kolegi. Ono što je, doduše, upadljivo, jeste da, osim konstantnosti, kod Alonsa nema nekih spektakularnih rezultata – peto mesto sa Silverstona je izuzetak iz te priče. Mnogo više su ga proslavile kvalifikacije, poput prvog startnog reda u Montrealu, ali ni one nisu materijalizovane nekim većim ostvarenjima u trkama.
foto: instagram alpinef1team |
Нема коментара:
Постави коментар