четвртак, 21. април 2022.

F1 u Imoli: Idemo na Ferarijev teren!

Foto: Instagram autodromoimola
Da nije bilo pandemije koronavirusa, ovaj tekst verovatno danas ne biste ni čitali. Ovako, čuvena staza „Enco e Dino Ferari“ ponovo je postala neizostavni deo F1 kalendara, najpre uskočivši kao prinudna zamena za jednu od deset otkazanih trka 2020. godine, da bi se nakon toga ustalila kao redovan domaćin “najbržeg cirkusa“. Staza čuvena po mnogim stvarima, lepim i tužnim – Imola praktično predstavlja Ferarijev domaći teren, što je posebno bitno naglasiti u datom trenutku kada italijanska ekipa drži sve konce aktuelnog šampionata u svojim rukama. Ne sme se preskočiti makar i kratko podsećanje na legendarnog Ajrtona Senu i Rolanda Racenbergera, kao ni činjenica da je baš na ovom mestu Mercedes 2020. godine obezbedio tada rekordni sedmi uzastopni naslov u konkurenciji konstruktora (ironije li, srušili su rekord koji je držao upravo Ferari). Zbog svega navedenog, kao i zbog još mnogo čega, ljubitelji Formule 1 su povratak ovog kultnog autodroma u kalendar prihvatili sa velikim odobravanjem.


Šta da očekujemo od vikenda koji je pred nama?

Slobodno bismo mogli reći – očekujte neočekivano. Jer, ovaj vikend će biti specifičan – imamo prvi sprint-vikend u 2022. godini sa nešto izmenjenim formatom u odnosu na proteklu godinu i, možemo slobodno reći, većim ulogom. Za razliku od prošle sezone, bodove u sprint-trci osvajaju osmorica prvoplasiranih (za razliku od vodeće trojice po pravilu iz 2021.) te će biti veoma interesantno videti kako će se vozači i timovi ponašati u novim uslovima. Tu nije kraj “začinima“ – po najavama meteorologa, čekaju nas padavine tokom sva tri radna dana (od petka do nedelje) što daje dodatnu neizvesnost čitavom događaju. Imola nije poznata kao staza na kojoj su preticanja laka, ali u slučaju najavljene kiše sve može izgledati potpuno drugačije. Ne moramo da idemo mnogo unazad – mokra staza nas je na istom ovom mestu sačekala i pre godinu dana. Videli smo mnoštvo akcije na stazi, grešaka vozača i incidenata, a pobednički šampanjac ispio je Maks Ferštapen. 

Foto: Instagram redbullracing
Malo je reći da će za aktuelnog šampiona ponavljanje pomenutog uspeha u nedelju biti imperativ – nakon nove havarije na njegovom RB18 Holanđanin je pao u prilično nezavidan položaj. Ukoliko ima nameru da odbrani titulu izvojevanu prošle godine, Maks će morati da pronađe način za trenutno gotovo nezaustavljivog Šarla Leklera, koji je na prve tri trke u novoj sezoni osvojio čak 71 bod od mogućih 78. Još jedna pobeda za vozača iz Monaka mogla bi sezonu usmeriti ka vrlo izvesnom ishodu, s obzirom ne samo na formu Leklera i Ferarija nego i na sada već ogromnu bodovnu prednost u odnosu na konkurenciju. Na sve to, Ferari planira nove nadogradnje na svom bolidu na trkama koje dolaze posle Imole, a priča se i o povećanju snage agregata za čak 15 konjskih snaga. Već u Melburnu Lekler je bio neuhvatljiv za konkurenciju, a kada se na to doda i očigledna nepouzdanost Red Bula (koja se vidi i kroz kvarove na bolidima Alfa Taurija) postaje kristalno jasno da je Ferari u ovom momentu ekipa broj jedan u šampionatu. Ipak, pred nama je još 20 trka te je sve daleko od gotovog, ali rivali – pre svega Ferštapen i Red Bul – ne bi smeli da dozvole da razlika nastavi da se povećava. Da među “Bikovima“ već vlada izvesna konfuzija pokazuju i prevrtljive izjave Helmuta Marka, kao i sve burnije reakcije drugog vozača ekipe Serhija Pereza koji posle Australije nije štedeo reči kritike na račun svog tima.
Foto: Instagram carlossainz55
Nije samo Ferštapen pod pritiskom – težak je položaj i Ferarijevog drugog vozača Karlosa Sainca. Vikend za zaborav na Albert Parku i uopšteno početak sezone kakvom se nije nadao doveo je Španca u deficit od čak 38 bodova u odnosu na timskog kolegu. Uz to, pojavile su se glasine o zastoju u pregovorima o produžetku saranje između Ferarija i španskog vozača, što na Karlosa samo baca dodatni pritisak. Sainc u ovom trenutku ne deluje kao kandidat da se bori za najveći ulog i jasno je da Španca čeka mnogo posla u predstojećem periodu. Sve probleme koje su Sainc i vozači Red Bula imali u prve tri trke jako lepo je znao da iskoristi Mercedes, pogotovo Džordž Rasel, koji u generalnom plasmanu vozača trenutno zauzima drugo mesto. Nešto lošije sreće u uvodne tri trke bio je Luis Hamilton, no generalno se stiče utisak da je nemačka ekipa maksimalno ograničila štetu nastalu slabom pripremom W13 bolida tokom zimske pauze. U Australiji je viđen blagi napredak u performansama, ali za borbu sa Ferarijem i Red Bulom to je još uvek nedovoljno. Ova sezona već sada deluje kao izgubljena za aktuelni šampionski tim, te su, umesto ka podijumu, pogledi Mercedesovih vozača sve više usmereni ka retrovizorima. Ima razloga za to – Alpina je u Melburnu ostavila odličan utisak i najavila da bi u narednim trkama mogla postati treća snaga na gridu. Istina, performanse koje je francuski tim prikazao nisu rezultovale naročito velikom količinom bodova, a sve češći kvarovi na bolidu Fernanda Alonsa pokazuju da stvari nisu baš tako ružičaste po ekipu iz Enstona – koliko god njihov glavni sponzor BWT to pokušavao nevešto da nam predstavi.

Foto: Instagram mclaren

Jedna od većih misterija kada govorimo o “srednjoj kategoriji“ je svakako ekipa Meklarena. Čak i u Imoli, posebno imajući u vidu najavljene vremenske (ne)prilike, teško da ćemo moći da odgonetnemo koje je pravo lice ekipe iz Vokinga – ono bledunjavo, prikazano u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji, ili ono znatno blistavije kakvo je viđeno u Melburnu. Peto i šesto mesto koje su zauzeli Lando Noris i Danijel Rikardo lansirali su slavni britanski tim na četvrto mesto u konkurenciji konstruktora što je nivo ekvivalentan prošlogodišnjem učinku, ali ovakve oscilacije u formi, uz naglasak da ni konkurencija još uvek nije maksimalno eksploatisala sve svoje adute i kvalitete, stavljaju veliki znak pitanja nad, od strane javnosti, već konstatovan “povratak Meklarena“. Šef tima Andreas Zajdl i dalje je čvrsto na zemlji, dok je sa druge strane Danijel Rikardo prilično optimističan te je već počeo da najavljuje podijume, pa čak i pobede u predstojećim trkama – ima li osnova za ovakvu pompu, u ovom trenutku je nemoguće proceniti.

Kada su u pitanju ostali klijenti nemačkog giganta, ne može se prećutati čudo (da, to je bukvalno bilo čudo) koje je ekipa Vilijamsa izvela u Australiji sa svojim vozačem Aleksom Albonom. Smela taktika dovela je do osvajanja prvog boda u novoj sezoni, a reklo bi se da su za mudrost koju su demonstrirali stratezi ekipe iz Grouva, i Tajlanđanin i britanski tim zaslužili i više od tog jednog poena. No, to je za sada ipak neki maksimum Vilijamsa, što opet mnogo bolje izgleda nego situacija u kojoj se nalazi Aston Martin. Tužno je bilo gledati Sebastijana Fetela kako tokom čitavog vikenda muku muči sa nepouzdanošću svog bolida, te je završetak trke u zidu sasvim prikladna slika u kakvom je stanju trenutno ova ekipa. Dodamo li na sve to “ispade“ kojima je sklon Lens Strol – dobijamo kompletno mučan ambijent.

Situacija sa Ferarijevim klijentima je već dosta bolja, mada je Has ostao praznih šaka na Albert Parku, ponajviše zbog promašene strategije za Kevina Magnusena. I kod ekipe Alfa Romea ima promašaja (setimo se trke u Džedi) ali pomenuti timovi svakako da imaju čemu da se nadaju za vikend u Imoli, jer je tempo prisutan i to je nemoguće neprimetiti. Jedna od većih misterija je i Alfa Tauri, koji, narodski rečeno – nit’ smrdi, nit’ miriše – bodovi su tu, ali utisak je da italijanski tim ne deluje tako dobro kao protekle sezone. 

Foto: Instagram f1
Žurka na kiši

O tehničkim karakteristikama staze u Imoli mogli bismo svašta reći – da je uska i teška za preticanje, da se radi o relativno brzoj stazi, aerodinamički zahtevnoj... Međutim, u svetlu vremenske prognoze praktično sve navedeno pada u vodu. Ono što za kraj možemo konstatovati je da se natopljenoj pisti svakako možemo radovati, jer Imola po suvom nema običaj da nam pruži predstavu koja ostavlja bez daha. Zato, ostaje nam da se nadamo da će se najave meteorologa ostvariti, te da ćemo uživati u majstorijama vozača koje u kišnim uslovima najviše dolaze do izražaja. Akcija na Imoli počinje treninzima u petak i traje sve do nedeljne trke – ne propustite kvalitetan šou koji nam predstoji!

Нема коментара:

Постави коментар