субота, 16. април 2022.

Na današnji dan: Školska partija Red Bula za slavlje Rikarda


Foto: Instagram danielricciardo

Bio je to domaći zadatak za sve ostale ekipe postavljen od strane austrijskog tima.

Nedelja je, 15. april 2018. godine. Na programu je Velika nagrada Kine, treća trka u sezoni. Nakon dva uvodna trijumfa Sebastijana Fetela, očekivao se ili nastavak pobedničkog niza ili da glavni konkurent Mercedes uzvrati udarac. Međutim, planove je i jednima i drugima pokvario – Red Bul. Bio je to tipičan primer veoma dobre izreke koju vozači često vole da koriste: „Pobeđujemo i gubimo zajedno kao tim“. Danas ćemo proći kroz to kako jedna ekipa sjajnim radom u garaži može da svog vozača iz kanala uzdigne na pijadestal.

Nakon mehaničkih problema sa kojima se Danijel Rikardo suočio na trećem slobodnom treningu u subotu prepodne, ekipa iz Milton Kinsa ušla je u trku sa vremenom. Bolid je morao biti spreman za Q1 kako bi se izbegao scenario da Australijanac krene u trku sa začelja. Pred sam kraj sesije Rikardo se pojavio na stazi i sa na brzinu podešenim bolidom jedva se probio u drugi deo kvalifikacija, praktično u poslednjim trenucima (ovaj detalj treba zapamtiti i vratićemo mu se kasnije u tekstu).

Do Q3 Danijel je uspeo da se stabilizuje i izveze pristojan krug, dovoljan za šesto startno mesto, što je bilo otprilike shodno očekivanjima.

Sa pol-pozicije krenuo je Sebastijan Fetel, praćen Valterijem Botasom, dok su se iza njih poređali Raikonen, Ferštapen, Hamilton i Rikardo. Početni deo trke bio je relativno miran i Nemac je kontrolisao situaciju do prve runde pit-stopova. Tada Mercedes povlači potez i Botas se, zahvaljujući “undercut“ strategiji, probija na prvo mesto. Fetel je držao poziciju dva, a iza njih nije bilo promena.

Nije mirisalo na neka veća uzbuđenja – sve do 33. kruga kada trka dobija neočekivani veleobrt, za koji su zaslužni bili vozači Toro Rosa, Pjer Gasli i Brendon Hartli. Njihov nespretan duel u pretposlednjoj krivini doveo je do kontakta i posejanih krhotina na stazi, te je u akciju morao sigurnosni automobil. I dok su Ferarijevi i Mercedesovi vozači ostali na stazi, Red Bul je svoje asove – Maksa Ferštapena i Danijela Rikarda – povukao u boks, obavivši dvostruku zamenu guma u roku od nekoliko sekundi. Holanđanin i Australijanac dobili su nove meke gume, dok su rivali koji su se nalazili ispred njih na stazi, bili na potrošenim tvrdim prenumaticima.

Već na restartu bilo je sasvim jasno u kolikoj su prednosti vozači austrijske ekipe bili u odnosu na rivale iz Ferarija i Mercedesa. Ferštapen i Rikardo su se brzo i lako rešili Raikonena, tek nešto više se pomučili sa Hamiltonom (konkretno Maks) i Red Bulovi piloti su se obreli na trećoj i četvrtoj poziciji. Postalo je primetno da su italijanska i nemačka ekipa napravile propust i da bi Red Bul vrlo lako mogao i do dvostruke pobede. Do nje bi verovatno i došli da Ferštapen nije napravio grešku prilikom pokušaja da pretekne Fetela – obojica su se okrenuli na stazi i izgubili dosta vremena, pride je Maks još zaradio i kaznu od 10 sekundi zbog izazivanja udesa. No, za razliku od svog timskog kolege, Rikardo je bio savršen. Preticanje Hamiltona bilo je “za udžbenike“, Fetela je rutinski obišao na pravcu u DRS zoni i pred njime se, nakon kasnije izazvanog već pomenutog incidenta Sebastijana i Maksa, nalazio još samo Valteri Botas. Finac je dao sve od sebe da se održi na prvom mestu, ali fantastični Danijel Rikardo izveo je još jedan školski manevar u krivini 4 – Botas je pokušao da zatvori prolaz, ali “Ozi“ je uspeo majstorski da se provuče kroz to nešto malo prostora što mu je finski vozač ostavio. I – eto nam Danijela na prvoj poziciji! 

Foto: Instagram danielricciardo
Do kraja trke Australijanac je rutinski priveo posao kraju i prvi ugledao kariranu zastavu.

Za izdanje koje je pružio Rikardo je zaslužio apsolutno sve pohvale, ali vratimo se na onaj gorepomenuti detalj sa početka teksta – Danijela su minuti delili od ispadanja već u Q1 delu kvalifikacija, a u takvoj situaciji pobeda bi bila nemoguća misija. Sredinom trke nalazio se na pristojnom šestom mestu i o pobedi gotovo sigurno da nije ni razmišljao u tom trenutku. Ali, sve što se dogodilo tog vikenda pokazalo nam je koliko je važno imati dobar tim iza sebe. Da nisu u poslednjem trenutku popravili Rikardov bolid, Red Bulovi mehaničari ne bi privukli ni minimum pažnje. Da nisu u pravom trenutku, onda kada je trebalo brzo razmišljati i delati, pozvali svoje vozače u boks – i to dvostruki, odrađen bez i najmanje greške – sada ne bismo pisali ovakve hvalospeve na račun mehaničara i stratega austrijske ekipe. U kratkom vremenskom periodu, tešku trku za Danijela pretvorili su u potencijalno pristojnu, a u ključnom trenutku – pristojnu trku u veličanstven trijumf.

Zato, nikada ne treba zanemariti činjenicu da je Formula 1 timski sport, da bez dobre ekipe dobar vozač ne može da iskoristi svoj potencijal i obrnuto. Vrhunski vozač plus vrhunska ekipa su pobednička formula. Jedno bez drugog ne ide. Dosta puta se dešavalo da neki vozač bude osporavan usled vrhunske mašine koja mu je na raspolaganju, neretko je bio slučaj da se za uspeh nekog pilota potpuno previdi zasluga njegove ekipe. Da su oba gledišta pogrešna, ova trka je to jako dobro pokazala.

Ukoliko ste je iz nekog razloga propustili i niste uživali u majstorijama Rikarda i vrhunsko obavljenom poslu od strane Red Bula – pogledajte snimak trke (a zašto da ne i kvalifikacija). Nećete se pokajati.

Нема коментара:

Постави коментар